Bevezető
a 45/2014(II.26.) "a Szolgáltató és a Fogyasztó között kötött szerzõdésekrõl"
szóló Kormányrendelet szerint
A)
Webáruházunk szolgáltatásait az alábbi vállalkozás látja el:
FoodWorld Kft.
Székhely, levélcím: 1165 Budapest, Margit utca 114.
Cégjegyzékszám: 01-09-929160
Adószám: 14989894-2-42
Telefon: +36 70 672 2819
E-mail: info@frissfood.hu
Ügyfélszolgálatunk minden hétköznap 7:00-15:00 között áll rendelkezésre.
B)
Szolgáltató tevékenységi köre: melegétkeztetési szolgáltatás kiszállítással, Budapest és környéke térségben.
Webáruházunk szolgáltatásának igénybevevõi: a 45/2014(II.26) Kormányrendeletben, a 2013.V. tv (új Ptk.) 8:1.§(1)3. szerint "fogyasztó"-nak minõsülõ magánszemélyek (mely értelmezésben fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy).
Értelmezésben továbbiakban a Fogyasztó még "Vásárló" vagy mint "Felhasználó", Szolgáltató és Fogyasztó együttesen "Felek" megnevezés alatt szerepelhet.
Korm.r.4.§ 10. Távollévõk között kötött szerzõdés: olyan fogyasztói szerzõdés, amelyet a szerzõdés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerzõdés megkötése érdekében a szerzõdõ felek kizárólag távollévõk közötti kommunikációt lehetõvé tévõ eszközt alkalmaznak.
Korm.r.4.§ 14. Üzlethelyiségen kívül kötött szerzõdés: olyan fogyasztói szerzõdés,
a) amelyet a szerzõdõ felek egyidejű fizikai jelenléte mellett a vállalkozás üzlethelyiségétõl eltérõ helyen kötöttek meg;
b) amelyre vonatkozóan a fogyasztó tett ajánlatot a vállalkozásnak az a) pontban meghatározott körülmények között;
c) amelyet a vállalkozás üzlethelyiségében vagy távollévõk közötti kommunikációt lehetõvé tévõ eszköz alkalmazásával közvetlenül azt követõen kötöttek meg, hogy a vállalkozás – a felek egyidejű fizikai jelenléte mellett – személyesen és egyénileg kapcsolatba lépett a fogyasztóval a vállalkozás üzlethelyiségétõl eltérõ helyen; vagy
d) amelyet a vállalkozás által szervezett olyan út során kötöttek meg, amelynek célja a termékek vagy szolgáltatások fogyasztó számára történõ értékesítése vagy népszerűsítése;
Jelen webáruház a Korm.r.4.§ 11. szerint "távollévõk közötti kommunikációt lehetõvé tévõ eszköz"-nek és "távértékesítési rendszernek" minõsül. A fogyasztói árak bruttó árak (az ÁFÁ-t tartalmazzák). A végösszeg a tételek össz árából és a szállítási díjból tevõdik össze. A Fogyasztó a weboldalon a "vásárlói kosár" összeállítása után, a RENDELÉS gombra kattintva vásárlói szerzõdést köt a Szolgáltatóval. A kötelem keletkezésérõl a Szolgáltató emailben (Korm.r.4.§ 9.) tájékoztatja a Fogyasztót.
Korm.r.4.§ 9. tartós adathordozó: olyan eszköz, amely a címzett számára lehetõvé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelõ ideig történõ tartós tárolását és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történõ megjelenítését. Ilyen eszköz különösen a papír, az USB kulcs, a CD-ROM, a DVD, a memória kártya, a számítógép merevlemeze és az elektronikus levél;
Vásárlóink - az ételek webáruházban történõ megrendeléséhez szükségesen - számlázási adatait és szállítási címét rögzítenünk kell.
A rendeléskezelés során történõ adatkezelés szabályait a 2011. évi CXII. Infotv. alapján készült adatkezelési nyilatkozatunk, tájékoztatónk II. Fejezete tartalmazza.
C)
Weboldal tényleges műszaki üzemeltetése:
2001:CVIII.Ektv.4.§ h) pontja tekintetében tájékoztatjuk vásárlóinkat, hogy a webáruházat tárhely-szolgáltatóként ténylegesen a GTS Hungary Távközlési Kft. üzemelteti (2040 Budaörs, Ipartelep u. 13-15., Magyarország, info@gts.hu, Rövid telefonszám minden körzetbõl: 1267, Telefonszám Budapestrõl: 814 4444, Telefonszám egyéb körzetekbõl: 814 444, Fax: +36 1 814 4499, Hívásfogadás: hétfõ – péntek: 8:00-18:00, szombat, vasárnap és ünnepnapokon zárva). Az adatok kezelése, nyilvántartása tehát Magyarországon belül történik.
D)
Az összes megrendelt termékre az alábbi szállítási információk vonatkoznak.
A Szolgáltató köteles szállítószolgálat útján a Vásárló által a Megrendelõlapon kiválasztott ételeket az azon megjelölt szállítási címre eljuttatni. Amennyiben a megrendelés teljesítése bármilyen okból akadályba ütközik, úgy a Szolgáltató köteles haladéktalanul e-mail vagy telefon útján felvenni a kapcsolatot a Vásárlóval a továbbiak egyeztetése érdekében.
Vásárló köteles az általa feladott Megrendelõlapon megjelölt és a Szolgáltató által a megadott címre kiszállíttatott termék(ek)et átvenni, a Szolgáltató által küldött visszaigazoláson feltüntetett vételárat - mely a termékek csomagolási és szállítási költségeit is tartalmazza, és magában foglalja az ÁFA-t – készpénzben és/vagy utalvánnyal a futár részére személyesen, vagy elõzetesen bankkártyával vagy SZÉP kártyával megfizetni.
A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a Szolgáltató tulajdonában marad.
Ha a megrendelt ételek közül kivételesen pillanatnyilag valamelyik kért tétel nem elérhetõ, akkor email vagy telefon útján egyedi egyeztetést kezdeményezünk.
Ön a kiválasztott ételeket munkanapokon hétfõtõl péntekig legkésõbb 13 óráig kapja kézhez munkatársaink segítségével. A szállítás az első szállítási napon 07:00 - 13:00 között érkezhet. Az első találkozás során lehet megbeszélni a futár kollégával, hogy a továbbiakban milyen időpontban szeretné a megrendelő átvenni az ételt. Ha az időpont megfelelő, akkor ettől +- egy órával térhet a futárunk elsősorban a kedvezőtlen forgalmi és/vagy időjárási viszontagságok miatt.
Ételeinket jelenleg Budapest teljes területén valamint vonzáskörzetében szállítjuk házhoz. Abban az esetben, ha a megrendelt étel pontos kiszállítását szeretné megtudni, úgy arról munkatársaink a +36 70 672 2819 telefonszámon tudnak felvilágosítást adni.
Szállítási feltételek
A weboldalon megrendelt ételeket, üdítõitalokat és kiegészítõ termékeket minden esetben futárszolgálat szállítja ki, amellyel kapcsolatban külön szállítási költség a vásárlót nem terheli.
Tájékoztatjuk tisztelt vásárlóinkat, hogy a házhoz szállítás minden esetben a rendelés során megadott házszámig történõ kiszállításra vonatkozik. A szállítást olyan helyre kérje, ahol mindig tartózkodik valaki, aki tud a szállítmány érkezésérõl.
Ha az adott címen a vásárló nem elérhetõ és a futár telefonon sem tudja elérni, akkor a rendelt ételt visszaviszi Szolgáltatóhoz, és az újbóli kiszállítást aznapra már nem tudja vállalni, más napra pedig Szolgáltató elvi okokból nem szállít - csak frissen készített ételeket szállít. Rendelését a szállítást megelőző munkanapon 13:00-ig, lemondását legkésõbb a szállítást megelõzõ munkanapon 15 óráig tudjuk elfogadni!
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a szállítmány tartalmára vonatkozó reklamációt kizárólag abban az esetben tudjuk elfogadni, ha a hiány, sérülés vagy hibás szállítás ténye a fuvarlevélen rögzítésre kerül. Az ebbõl fakadó kellemetlenség elkerülése végett kérjük, hogy a szállítmány tartalmát még a szállító jelenlétében szíveskedjenek ellenõrizni!
Hibás tételt jelent, ha Szolgáltató nem a megrendelt ételt szállította ki és a kiszállított terméket a vásárló nem akarja elfogadni. Ezesetben a helyesbített újraszállítás költsége Szolgáltatót terheli, a kellékszavatosság polgári jogi elvei alapján (jelen tájékoztatónk I.sz. melléklete).
E)
Jelen weboldalon az 1997:CLV.Fogyvtv.14.§(4) és (5) illetve a 4/2009.(I.30.) NFGM-SZMM együttes rendelet szerint az árak feltüntetése HUF pénznemben történik, a webshop vastag betűvel jelzi az árakat. A termékek mindig a megrendelés pillanatában feltüntetett fogyasztói áron kerülnek értékesítésre. Szolgáltató fenntartja a jogot termékei árainak eseti változtatásaira, amely nem visszaható hatályú. Szintúgy, a termékek vételárai biztosan nem változnak az adott fogyasztó számára, a megrendelés leadása és az árucikkek kézhezvétele közötti idõszakban.
Fizetési lehetõségek:
1. Készpénzben a futárnál
A weboldalon a rendelés feladásánál a fizetési mód kiválasztásakor jelezni kell, ha nagyobb címlettel (10.000 Ft-os vagy 20.000 Ft-os) kíván fizetni. 2. TICKET RESTAURANT, SODEXHO, ERZSÉBET és POSTA PALETTA étkezési utalványokat elfogadunk, az utalványokat a futárok veszik át.
3. SZÉP Kártyával
SZÉP Kártyával jelenleg csak online, a webshopon keresztül lehet fizetni, a futár - jelenleg, jelen tájékoztató kelte napjával érvényesen - nem visz magával ecélból kézi terminált minden vásárlónkhoz.
Online MKB SZÉP, OTP SZÉP és K&H SZÉP Kártyával fizethet.
Az MKB SZÉP rendszert az MKB SZÉP Egészségpénztár önálló internetes terminálján keresztül biztosítja.
Az OTP SZÉP rendszer az OTPDirekt.hu keretén belül működik.
A K&H SZÉP kártyás fizetés révén Ön kényelmesen és biztonságosan vásárolhat áruházunkban. A kiválasztott szolgáltatás megrendelése után Önt a K&H Bank weblapjára irányítjuk, ahol a Bank által használt, jelenleg legbiztonságosabbnak ítélt, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet K&H SZÉP kártyájával. Vásárlóinknak csak annyi a dolga, hogy a K&H Bank fizetési szerverén a kártya számát, kártyabirtokos jelszavát, továbbá a kártya lejárati dátumát és ellenõrzõ számát megadják.
A K&H Bank a sikeres vásárlást követõen a tranzakcióról engedélyezési számot bocsát ki, amelyet érdemes felírni vagy az egész oldalt kinyomtatni. Sikertelen tranzakció esetén a K&H Bank hibaüzenetben közli a hiba okát. A K&H SZÉP fizetési felületén kérhetõ, személyes email cím megadásával bizonylatküldés is, a tranzakcióról.
4. VISA/MasterCard/Maestro/AMEX Bankkártyával
A web alapú OTPDirekt webes Bankkártya-elfogadás az OTPDirekt.hu védett (TLS HTTPS) website keretén belül működik. Részletesebb információk:
https://www.yourbank.hu/doc/otp_altalanos_fizetesi_tajekoztatas.pdf
A mobiltelefonos authorizációval működõ OTPay és a MasterPass fizetési módokat a Cellum ZRt. és a MasterCard közös rendszerben biztosítja.
Részletesebb információk:
5. Tájékoztatjuk Megrendelőinket, hogy az online fizetés visszatérítéséből adódó banki költségek a Megrendelőt terhelik.
F)
A szerzõdéskötést követõ telefonos kapcsolattartásra és a fizetési eszközök használati díjára vonatkozó szabályok:
Korm.r. 6.§ Ha a vállalkozás a szerzõdéskötést követõ kapcsolattartáshoz telefonos ügyintézést biztosít, a vállalkozás biztosítja, hogy a vele kapcsolatba lépõ fogyasztót a hívásért emelt díj nem terheli. Szolgáltató ügyfélszolgálati telefonszáma/faxszáma normál (nem-emelt) hívásdíjú.
Korm.r. 7.§(1) A vállalkozás az adott fizetési mód igénybevételéért a fizetési móddal összefüggésben felmerült általa viselt költséget meghaladó díjat nem számíthat fel (ilyen a szállítással és utánvéttel kapcsolatos költsége, melyet változatlan értéken számláz tovább).
Tájékoztatjuk Megrendelőinket, hogy az online fizetés visszatérítéséből adódó banki költségek a Megrendelőt terhelik.
G)
Jelen tájékoztatásra és a weboldalon található termékleírásokra a Korm.r.11.§-a érvényes.
A webáruházban regisztráció nélkül is nézelõdhet, de a tételek összegyűjtéséhez a kosárban, és a megrendeléséhez regisztráció szükséges.
A regisztrációval egyúttal ugyanis a vásárló elfogadja a szerzõdéskötési feltételeket és az adatkezelési tájékoztató feltételeit.
A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethetõ szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelõsség nem terheli. A Szolgáltatót nem terheli felelõsség az abból adódó károkért, ha a Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely, nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetõvé válik.
Szolgáltatót a regisztrált adatok Ügyfél által történõ megváltoztatásából eredõ kárért, hibáért semminemű felelõsség nem terheli.
A fogyasztói szerzõdéskötés és regisztráció nyelve magyar.
REGISZTRÁCIÓ
A regisztráció során az adatlapot értelemszerûen ki kell tölteni. Fontos, hogy a szállítási címen legyen majd valaki, aki átveszi a küldeményt. A szállítási és számlázási címet már az elsõ lépésben fixálni kell.
MEGRENDELÉS
A megrendelés összeállítása
Az egyes tételek vízszintesen kategóriákba sorolva, függõleges oszlopokban napokra beosztva találhatóak. Valójában ez a táblázat a "KOSÁR" funkiója, (+) és (-) jelekkel lehet a rendelni kívánt mennyiséget szabályozni.
A megrendelés elküldése
Továbblépve összesítõben, a Webáruház felsorolja a rendelt tételeket, és a fizetendõ összeget. A fizetendõ összeg minden költséget tartalmaz. Továbblépve lehet a fizetési módot kiválasztani. Itt lehet megjegyzést is adni a rendeléshez (ez a futár számára hasznos).
A megrendelés visszaigazolása
Miután a Felhasználó elküldte a megrendelést, automatikus e-mailben visszaigazolja a Webáruház a Felhasználónak, hogy a Szolgáltató megkapta a Felhasználó megrendelését. Az automatikus e-mail a megrendelésének részleteit és a fizetendõ összeget is tartalmazza. A fizetendõ összegen kívül mást nem kell fizetni (pl. szállítási díjat). Ez az e-mail nem jelenti megrendelésének elfogadását, hanem csupán arról tájékoztat, hogy a megrendelés beérkezett a Szolgáltatóhoz.
Amennyiben a beérkezett üzenetek mappában nem találja a visszaigazolást ellenõrizze a SPAM - levélszemét mappákat is. Hibásan megadott telefonszám esetén nem tudjuk felvenni a kapcsolatot. Pontatlanul vagy hiányosan megadott kapcsolatfelvételi adatokból adódóan a megrendelés teljesítése ellehetetlenülhet. 2001:CVIII Ektv. 6.§(2) A Szolgáltató az Ön ajánlatát külön elfogadó e-mail útján fogadja el. A szerzõdés az ajánlat Szolgáltató általi elfogadásáról szóló külön e-mail megérkezésekor jön létre és nem a megrendelés automatikus visszaigazolásáról szóló e-mail 48 órán belüli megérkezésével. A Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül (48 órán belül) nem kapja meg a Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.
A webáruház természetesen, tekintettel a tevékenységi körre, nem várja ki a 48 órát hanem a lehetõ legsürgõsebben fogja kiküldeni a megrendelés feldolgozásáról, befogadásáról szóló emailt.
Ha az e-mail-ek azért nem érkeznek meg, mert a Felhasználó e-mail fiókjának tárhelye betelt, vagy rossz e-mail címet adott meg, és így a Szolgáltató a visszaigazolást nem képes végrehajtani, emiatt kizárja a felelõsségét ezügyben. Ha a visszaigazoló e-mailben szereplõ adatok tekintetében a Vásárló hibát vesz észre, azt azonnal jeleznie kell a Szolgáltató felé az Ügyfélszolgálati elérhetõségek egyikén, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.
MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA
Vásárló a teljesítés igényét a weboldalon a rendelés gombra kattintás pillanatában (vagy telefonos rendelésben) jelzi, tehát "azonnali" teljesítést kér (Korm.r.13.§ és 19.§).
A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt idõpontokon kívül is van lehetõség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidõ lejárta után történik, az azt követõ munkanapon kerül feldolgozásra. Ügyfélszolgálatunk minden esetben e-mailben visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
Eseti indoklással, de fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben vagy teljes egészben - ha átmenetileg egy bizonyos étel nem készíthetõ el (eseti anyaghiány miatt). Részben történõ teljesítés kizárólag a megrendelõvel történõ egyeztetést követõen kerülhet sor.
VÉTELÁR
Termékeink vételára mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely ha nincs külön jelölve, az általános forgalmi adót már tartalmazza. A Weboldalról megrendelhetõ termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejûleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezõtlenül nem befolyásolja.
Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentõsen eltérõ, esetleg rendszerhiba miatt megjelenõ "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történõ szállítást, amelynek ismeretében a Felhasználó elállhat vásárlási szándékától.
ÉTELEINK
Aktuális ételválasztékunkat weblapunkon találja meg, ahol rendelését azonnal rögzítheti. Amennyiben nem rendelkezik internet hozzáféréssel, úgy rendelését a +36 70 672 2819 telefonszámon is leadhatja.
ÉTELMENNYISÉGEK:
Zóna és extra adagjaink a normál adaghoz képest 30%-os eltérést mutatnak. Extra adagjainkat elsõsorban aktív életmódot folytató megrendelõinknek ajánljuk, míg zóna adagjaink gazdaságos megoldást jelenthetnek kedvezményes árukkal.
NÉHÁNY TUDNIVALÓ AZ ÉTELEK CSOMAGOLÁSÁRÓL, TÁROLÁSÁRÓL
Az étlapon látható áraink a csomagolási és szállítási költségeket is tartalmazzák. Ételeinket egyszer használatos, mikrozható, az OÉTI által engedélyezett mûanyag dobozban tálaljuk, majd csomagológépen fedõfóliával lehegesztjük az EU szabványnak megfelelõen.
A becsomagolt ételek kiszállítását speciális, hõszigetelt tárolókban, hûtve végezzük. Elfogyasztásig az ételt hûtõszekrényben kell tárolni!
Fogyasztás elõtt az ételt újra hõkezelni kell, azaz a zárófóliával együtt vagy anélkül mikrohullámú készülékben újra fel kell forralni.
MINÕSÉG
Konyhai technológiánkat folyamatosan fejlesztjük az ÁNTSZ felügyeletével, az OÉTI jóváhagyásával. A gyakorlatban mindezt a HACCP rendszer segítségével felügyeljük. Ételeink természetes alapanyagokból készülnek tartósítószer felhasználása nélkül. Az ételeket sokkoló hûtéses technológiával, rövid idõ alatt 0-3 C fok hõmérsékletre hûtjük. Ez az eljárás lehetõvé teszi, hogy ételeinket adalékanyag és tartósítószer mentesen készítsük.
A HACCP (Hazard Analysis Critical Control Points) rendszer az élelmiszerek biztonsága megteremtésének érdekében létrehozott, nemzetközileg elfogadott, megelõzõ jellegû módszer, melynek segítségével az ételeink elkészítésének folyamatát elemezve azonosítjuk a lehetséges veszélyeket.
ÜGYFÉLFOGADÁS
Megrendeléssel, módosítással, számlázással kapcsolatos kérdésekben, valamint a szállítási idõpontokkal és reklamációval, észrevételekkel kapcsolatban hétköznapokon 07:30-15:00-ig állunk vendégeink rendelkezésére elérhetõségünk bármelyikén.
Rendelését, lemondását legkésõbb a szállítást megelõzõ munkanapon 12 óráig tudjuk elfogadni!
A Szolgáltató szerzõdésszerû teljesítésének minõsül, ha az étel a weboldalon nyújtott tájékoztatásnál kedvezõbb, elõnyösebb tulajdonságokkal rendelkezik. Ha a vásárlás elõtt az ételekkel kapcsolatban kérdése merülne fel, ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére.
Amennyiben a Weboldalon található bármely étel minõségével, alapvetõ tulajdonságaival kapcsolatban, a weboldalon közölteknél több információra van szüksége, kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz a +36 70 672 2819-es telefonszámon.
JÁRULÉKOS KÖLTSÉGEK
Tájékoztatjuk a kedves vásárlót, hogy a szállításra és a csomagolásra (mint tevékenységre) nem számítunk fel külön díjat. Tájékoztatjuk Megrendelőinket, hogy az online fizetés visszatérítéséből adódó banki költségek a Megrendelőt terhelik.
GARANCIA, SZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS
Minden kiszállításra és ételre tételesen garanciát vállalunk! Ha a kiszállított étellel kapcsolatban alapos okkal méltányolható kifogása van (szállítás közben a szállító legnagyobb gondossága ellenére mégis megrepedt a fólia az ételhordó dobozon, vagy ha Vásárló valóban nem a rendelt étel kapta és az érkezett ételt nem kívánja elfogyasztani), úgy telefonos egyeztetést biztosíthatunk.
A tévesztett ételeket vevõszolgálatunkon jelezheti.
Az átvételkor közölt kifogás esetén cégünk a megrendelt ételt azonnal visszaszállítja, az árkülönbözetet (telefonos egyeztetéssel) a futár visszaadhatja. Vis maior esetében (természeti katasztrófa - ideértve a szállítást meghiúsítani képes vihart és esõzést -, illetve terrorcselekmény, és a Magyar Köztársaság Alaptörvényében felsorolt egyéb különös, idevonatkozó esetben a szállítás csúszhat, vagy meghiúsulhat). Ilyen esetekrõl utólag, vásárlóinkkal esetileg egyeztetünk.
A kellékszavatosság, termékszavatosság és a jótállás részletes elveit jelen tájékoztató 1.sz. mellékelete tartalmazza (görgessen a tájékoztató anyagunk Z. pontja utáni szakaszhoz).
RENDELÉSEK LEZÁRÁSA ÉS KISZÁLLÍTÁS:
2001:CVIII 6.§(1) szerint tájékoztatjuk, hogy a rendelés feladása után de még kiszállítás elõtt, felvilágosítás, speciális kérés, megrendelés-módosítás vagy valamilyen felmerült probléma bejelentése kapcsán kérjük, jelezze azt a info@frissfood.hu email címen vagy a +36 70 672 2819-es telefonszámon. 2001:CVIII 6.§(2) szerint tájékoztatjuk, hogy megrendelését 48 órán belül, a megadott e-mail címre küldött elektronikus levélben visszaigazoljuk. Kérjük a visszaigazolást minden esetben várja meg! Kollégáink ellenõrzik a megrendelését és visszaigazolásban tájékoztatjuk a termékek állapotáról, a kiszállítás idõpontjáról és az esetlegesen felmerülõ szállítási költségekrõl. Amennyiben a visszaigazolás az adott határidõn belül nem érkezik meg Önhöz, nem köteles a terméket megvásárolni vagy a szolgáltatást igénybe venni.
A szállításról tájékoztatónk D) pontja ad részletes útmutatást.
Az elõre megrendelt ételekre a személyes (készpénzes vagy utalványos) fizetés az elsõ szállítási napon történik munkatársunknál - online fizetésnél elõre. Munkatársunk a megrendelésrõl részletes számlát ad át, személyesen.
H)
45/2014(II.26) Korm.r. 29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a Korm.r.20. § szerinti jogát
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerzõdés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követõen, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, elõzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követõen felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidõ alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem elõre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elõ, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelmûen a fogyasztó személyére szabtak;
A kormányrendelet ételkiszállítási esetekben, mivel az a fogyasztó kifejezett kérésére készül, nem kötelezi a Szolgáltatót sem a termékek visszaszállítására, sem a díjak visszafizetésére.
Visszavétel és visszaszállítás kapcsán csak kellék- vagy termékszavatosságot lehet érvényesíteni.
I)
2013:V (Ptk.) 6:159.§ - 6:174.§ szerinti kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényre, jótállásra anyagi követelést csak a megérkezett tételek átvétele után, a) közös megegyezés útján, b) békéltetõ eljárással vagy c) polgári jogi eljárásban lehet érvényesíteni. Illetékes bíróság: a 2010. évi CLXXXIV. tv. 1.sz. melléklete szerint a FÕVÁROSI TÖRVÉNYSZÉK Pesti Központi Kerületi Bírósága.
Az illetékes Iparkamara mellett mûködõ Békéltetõ Testület:
BUDAPESTI BÉKÉLTETÕ TESTÜLET
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
Jótállási igény benyújtásának feltétele: ha a kiérkezett tételek (termékek) nem felhasználhatóak (hibásan lettek elkészítve, vagy szállítás közben elromlottak), és etekintetben egyértelmûen megállapíthatóan a Szolgáltatót (mint konyhát) vagy a Szállítót terheli felelõsség.
Kellék-/termék-szavatossági és jótállási igény egyszerre nem érvényesíthetõ.
Szavatossági vagy jótállási igény benyújtása 19/2014(IV.29) NGM.r. szerint nem fogyasztóvédelmi panasznak minõsül. Rendelet szerint szavatossági igényéhez a létrejött fogyasztói szerzõdést a fogyasztónak kell bizonyítania, az eredeti ÁFÁs számla bemutatásával. A szavatossági igényrõl jegyzõkönyvet kell felvenni. A szavatossági eljárást e rendelet 4.§-a részletesen leírja.
J)
Kiemelt jogszabályok hatályos szövege elérhetõ:
2001:CVIII Ektv. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=57566.254495
2011:CXII Infotv. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=139257.262814
2013:V Ptk. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=159096.239298
45/2014(II.26) Korm.r. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=167547.260043
19/2014(IV.29) NGM.r. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=168978.263277
Kapcsolódó jogszabályok:
* A fogyasztóvédelemrõl szóló 1997. évi CLV. törvény
* 151/2003.(IX.22.) Korm.r. az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelezõ jótállásról
* A kereskedelemrõl szóló 2005. évi CLXIV. törvény
* A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény
* A gazdasági reklámtevékenység alapvetõ feltételeirõl és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény
* A kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeirõl szóló 210/2009.(IX.29.) Kormányrendelet
* A termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I.30.) NFGM-SZMM együttes rendelet
Ezen jogszabályok hatályos és teljes változatát Ön a www.njt.hu weboldalon, a Nemzeti Jogtárban megtekintheti.
Z)
Záradék
A Szolgáltató bármikor jogosult jelen vásárlási tájékoztató kondícióit egyoldalúan módosítani. Az esetleges módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejûleg lép hatályba.
Jelen tájékoztatóban nem szabályozott esetekben a J) pontban jelzett jogszabályok kerülnek alkalmazásra, illetve Szolgáltató email és telefonos ügyfélszolgálata tud szóbeli, vagy írásbeli, további, részletes tájékoztatást adni.
1.sz. melléklet
A 45/2014(II.26)Korm.r. kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztatója
1. Kellékszavatosság
- Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a szolgáltatás hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a 2013. évi V. tv (Polgári Törvénykönyv) 6:159.§ - 6:167.§ szabályai szerint.
- Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végsõ esetben – a szerzõdéstõl is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
- Milyen határidõben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem késõbb, mint a hiba felfedezésétõl számított kettõ hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerzõdés teljesítésétõl számított két éves elévülési határidõn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. - Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
- Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstõl számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a FoodWorld Kft., mint "vállalkozás" nyújtotta. A teljesítéstõl számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés idõpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság (Ptk. 6:168.§ - 6:170.§)
- Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
- Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
- Milyen esetben minõsül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minõségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplõ tulajdonságokkal.
- Milyen határidõben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidõ elteltével e jogosultságát elveszti.
- Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
- A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal idõpontjában nem volt felismerhetõ vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelezõ hatósági elõírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendõ egy okot bizonyítania.
Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval (konyhával) szemben érvényesítheti.
3. Jótállás (Ptk. 6:171.§ - 6:174.§)
Szolgáltató a készített és kiszállított ételekkel kapcsolatban különös jótállást nem biztosít, mert szavatossággal felel.
Ételeit a rá vonatkozó étel-minõségi és higiéniai szabványoknak, gyártási és egészségügyi jogszabályoknak és szabványoknak megfelelõen készíti el, felelõs gondossággal, és frissen (a kiszállítás napján).
Tájékoztató utoljára módosítva, és hatályba léptetve: 2016.05.10-től.
Foodworld Kft. Adatkezelési Tájékoztató
1. Bevezetés, általános információk
Utolsó módosítás időpontja: 2018. május 24. 13:19
FoodWorld Kft.
Székhely, levélcím: 1165 Budapest, Margit utca 114.
Cégjegyzékszám: 01-09-929160
Adószám: 14989894-2-42
Telefon: +36 70 672 2819
E-mail: info@frissfood.hu
Ügyfélszolgálatunk minden hétköznap 7:00-15:00 között áll rendelkezésre.
Az ügyfél az adatai megadásával egyidejûleg felhatalmazza a FoodWorld Kft.-t, mint Adatkezelõt, adatainak a 2011. évi CXII. Információs önrendelkezési jogról szóló törvény 4.§(1), 5.§(1)a) és a 2001:CVIII 13/A.§ szabályzása alapján, kizárólag jelen Adatkezelési Nyilatkozat szerinti célnak megfelelõ kezelésére, a Nyilatkozatban jelölt idõbeli hatállyal.
A cookie egy szöveges fájl a vásárló számítógépén ami a böngészõ által kezelt jegytárstruktúrában van tárolva. A cookie fájl a weboldal használatával jön létre, és tartalma a vásárlás alkalmával adatokkal töltõdik a vásárló szokásairól, a vásárló által használt böngészõrõl és számítógéprõl szóló adatokkal, illetve részben (ezt a böngészõben lehet tiltani/engedélyezni) az email:jelszó párost és a szállítási/szálázási adatokat is tartalmazhatja (melyek tehát a vásárló számítógépére vannak elmentve és ezt az "automatikus adatkitöltési" funkciót a böngészõben lehet tiltani/engedélyezni). A cookie-ból a Kereskedõ webáruháza nem olvas semmilyen adatot. A személyes adatokat a számlázáshoz a fenti jogszabályok alapján csak az adatbeviteli ûrlapok segítségével menti el a webáruház, amikor a vásárló megadja, más alkalommal nincs használatban és memóriában, és nem a webáruház "szerzi meg a vásárló számítógépérõl a cookie-ból" rendszeresen, kontrollálatlan célra ezeket az adatokat. A cookie használata ezért akár le is tiltható, mert az nem a webáruház használatának feltétele.
Cég adatok:
- Cégnév: Foodworld Kft
- Székhely: 1165 Budapest, Margit utca 114.
- Posta Cím: 1165 Budapest, Margit utca 114.
- Telefon: +36 70 672 2819
- E-mail: info@frissfood.hu
- Adószám: 14989894-2-42
- Céget bejegyző bíróság neve: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
- Cégjegyzékszám: 01-09-929160
- Ügyfélszolgálat:
- Telefon: +36 70 672 2819
- Hétköznap: 7:00 - 15:00
- E-mail: info@frissfood.hu
Tárhely Szolgáltató:
- Cégnév: MediaCenter Hungary Kft.
- Székhely Cím: 6000 Kecskemét, Sosztakovics u. 3. II/6
- Posta Cím: 6001 Kecskemét, Pf. 588.
- E-mail: mediacenter@mediacenter.hu
- Telefon: +36 76 575 023
- Fax: +36 76 575 024